Постен сладолед с диня и ванилия


Ох, днес така съм се смяла. Връщам се аз от магазина и минавам както винаги покрай едно фонтанче в центъра на Виненден. Много го обичам. около него има няколко статуйки от метал. Ще ги снимам като ходя пак и ще ги покажа. И гледам вътре във фонтанчето някаква нова статуя на чапла. И се замислих... не съм ходила 2 дни... кога са я поставили. И както си размишлявам гледайки я изведнъж "статуята" се помръдва... А тя истинска чапла.
Мама после ми каза, че наблизо има езерце в което има доста чапли. Та тази явно е долетяла от там. :D Толкова се смях. Жалко, че телефонът не беше в мен. Като се зарових да го търся в чантата... и тя отлетя.

За сладоледа...

Чудесен десерт за горещите летни дни. Подходящ за хората, които имат непоносимост към лактоза или, които просто не консумират животински продукти.

Вместо захар може да се използва за подслаждане и нещо друго - например мед, кленов сироп, сушени фурми.
А ако решите да използвате пудра захар като мен може да добавите и повече. На мен това ми беше достатъчно. Динята и ябълковото пюре са достатъчно сладки.

Може да се използват и други плодове вместо динята... череши, ягоди, малини, банани, праскови и т.н.


Продукти: 400 мл кокосово мляко, 1 и 1/2 ч.ч. нарязана, хубава и зряла диня, изчистена от семките, 1 шушулка ванилия, 5 с.л. ябълково пюре (опция), 2 с.л. пудра захар (опция), 1 с.л. фъстъчено масло (опция)


Динята се пюрира. Добавят се всички останали продукти докато сместа стане гладка. Вътрешността на ваниловата шушулка се остъргва и се прибавя към сместа.
Поставя се в подходяща купа с капак и се оставя във фризер/камера. Разбърква се през час - 3-4 пъти и след това се минава през блендера както е замръзнала и отново се връща във фризера. Преди сервиране се изважда по-раничко за да се отпусне.





0 comments:

Публикуване на коментар