Шоколадови бонбони с шам фъстък и кардамон - ЧРД на моят блог


Днес моят блог има рожден ден. Юпиииииииии! 8 години от първия ми пост тук. Наистина много време. Надявам се поне още 8 да имам възможността да споделям вкусотии от моята кухня, хубави новини и емоции. Благодаря на моите приятели, които ме подкрепят и са мои дегустатури през всичкото това време (и преди това), благодаря на всички читатели и на всички почитатели. Благодаря и на всички вдъхновители, чиито рецепти използвам, адаптирам, препаботвам и т.н.
Благодаря на мама и на баба, че ме научиха да готвя. Благодаря на моят любим, че търпи странностите ми... като това, че примерно понякога засипвам шкафовете с посуда за блога, че се налага да почака за нещо преди да го хапне за да го щракна. 


Направих тези бонбони специално за този ден :) Ще почерпя приятели с тях. Аз от известно време съм на диета (моята си, по здравословни причини) и поспрях отново захар и тесто, но хапнах два бонбона. Харесаха ми много. Дано се харесат на всички. Рецептата е адаптирана от тази на Йоли. Сложих малко повече бял шоколад иииииии шам фъстъка ми беше направо смлян. Сложих и джиндифил и кардамон. Много интересни на вкус.

Благодаря ви, хора! 😘😍😋

* Снимките в следващите ми няколко публикации ще са малко мрачни, но просто тези дни не виждам никакво слънце, никаква нормална светлина, вкъщи не са големи прозорците и съм все на лампа. И на тези бонбонки не са особено прекрасни, но това е положението :) С това разполагам.


Продукти: 200 г черен шоколад

за пълнежа: 100 г фино смлян шам фъстък, 70 г бял шоколад, 50 г меко масло, 2-3 с.л. пресята пудра захар, семенцата от няколко шушулки кардамон - счукани и малко смлян джинджифил на вкус.

за украса малко разтопен бял шоколад и смлян шам фъстък. (не разполагах с друго в момента, но може да се развихрите спокойно :) )


При мен станаха 26 бонбона, но много зависи от формите, които ще използвате.


Бонбоните се приготвят много лесно, единственото е изчакването между стягането на шоколада. Но може да си вършите някаква домашна работа или дори да се изтегнете блажено на дивана с книжка между отделните етапи.

Имате нужда от силиконови форми за шоколадови бонбони. Вече ги има във всеки магазин за домашни потреби, че дори в супермаркетите. Ако нямате може да използвате хартиени или алуминиеви капсулки за бонбони като намажете техните стени със шоколад.

Белият шоколад за пълнежа се разтапя и се оставя да се охлади леко. Меково масло се разбива на крем с телче, добавя се белия шоколад и се разбърква докато двете смеси се обединят. Прибавят се захарта, подправките и шам фъстъка. Всичко се обърква добре. Сместа се оставя в хладилника (или се прибира в буркан и в хладилника ако няма да се използва веднага).

Черният шоколад се разтапя на водна баня или в микровълновата фурна на ниска степен. Формичките за бонбони се намазват по стените хубаво с шоколад и се прибират във фризера докато стегнат. Аз лично използвам четка, защото се нанася по-лесно. Ако стеничките са твърде тънки може да се нанесе още един пласт.

След като са стегнали се слага от пълнежа и отгоре се запечатва с черен шоколад. След като бонбоните стегнат в хладилника се украсяват с лентички от разтопен бял шоколад и се поръсват с шам фъстък.

Съхраняват се в кутия в хладилник.

Да ви е сладко и горчиво! :)




2 коментара:

  1. Здравейте!
    Ядките в рецептата сурови ли са или печени?
    Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!

      Използвала съм суров. Но може да ползвате и печен :)

      Поздрави :)

      Изтриване