Хлебчета със сирене, гауда и мортадела и един вълнуващ ден в Лудвигсбург


Като се замисля май ще ми е за първи път да пиша такъв огромен пост.
Вчера денят ни започна с тези разкошни хлебчета за закуска след което по женски с мама, двете ми сестри и племенникът ми обиколихме колкото успяхме от двореца в Лудвигсбург. Т.е. от градината. За 6 часа не успяхме да разгледаме цялата градина, какво остава за самия дворец. Но нищо.

Беше вълнуващ ден поради много причини. Първо това беше последният ми уикенд тук в Германия за тази година. След два месеца и половина тук - ще ми липсва много. Обичам Германия със своята подреденост, чистота, ред и усмихнати и възпитани хора, които те поздравяват само защото са те срещнали в парка, по пътя, дори в магазина (?!). Липсваха от цялата картинка само моят брат и мъжа ми. Надявам се при следващото ми посещение тук и те да са с нас. А аз съм си обещала, че малко по-малко като се върна в България ще започна да уча немски. Езиковата бариера не е приятно нещо. Дори някакви елементарни познания да добия ще е добре.

Втората причина е, че си изкарахме един чудесен женски ден в смях, разходки и добро настроение сред красиви цветя, дървета, слънце и жега (да, жега! И тук ни удари за кратко обаче... от утре пак дъжд).

Племенникът ми вчера стана на 2 месеца... Изобщо щастие отвсякъде!

Сутринта докато се приготвяхме мама се усети, че нямаме хляб за закуска и набързо забърках тези питчици, които станаха много ароматни и вкусни. Даже взех в хартиена торбичка и за разходката.

Пасхалис и двамата ми зетьове бяха на игрищата във Вайблинген докато ние се разходжахме и като отидохме там ни чакаше вкусно барбекю.

Да започна с хлебчетата?!

* Използвам чаени чаши с вместимост от 250 мл


Продукти: 150 г краве сирене, 500 г кисело мляко, 1 ч.л. сода за хляб, 1 ч.л. бакпулвер, 5-6 резена салам мортадела. Аз използвах микс (имаше с гъби, с шамфъстък, маслини, с чушки), около 50 г гауда (може и кашкавал) + малко настъргана за поръсване на хлебчетата, 2 и 1/2 до 3 ч.ч. брашно + 2-3 с.л. за овалване на нарязаните салам, кашкавал и сирене, по мъничко парченце масло за всяка питка, олио или зехтин за навлажняване на ръцете, защото тестото е лепкаво, сусам, тиквено семе, любима подправка (използвах микс от италиански подправки, който много харесвам)

Сиренето се натрошава, гаудата и саламът се нарязват на дребно и всичко се овалва в 2-3 с.л. брашно.

Фурната се загрява на 190 градуса.
Содата се смесва в купа с киселото мляко. Прибавят се набрашнените сирене, гауда и салам, добавя се брашното в което е сложен бакпулвера и се разбърква добре. Тестото се получава леко лепкаво, но все пак такова, че с намаслени ръце могат да се оформят топчици. Поставя се хартия за печене върху тавата от фурната. И се оформят топчици с намаслени ръце. В средата се прави дупчица с палец и се поставя малко парченце масло. Наръсва се с настъргана гауда, подправки, семената.

Пече се 20-тина минути или докато станат златисти на цвят. Оставят се да изстинат леко и се преместват върху поднос.



И няколко кадъра от вчерашната ни разходка. Навън беше 32-33 градуса. Доста горещо на фона на предните дни когато температурата едвам достигаше 22 максимално. Аз слава Богу не изгорях, защото наплесках половин опаковка слънцезащитен по себе си. :D
Ето мъничко информация за двореца.

Какво ли е било да живееш на такова място?!

Тези сините тенти отзад бяха част от един цирк, който бяха поместили в средата точно пред предната част на двореца, затова и нямам хубава снимка оттам. Но в линка по-горе има. Градините са просто невероятни. Беше пълно с хора, които бяха налягали под дебелите сенки на дърветата с желание за прохлада. Имаше и доста чужденци, но основните посетители този ден си бяха германци.













Завършихме деня с този сладкиш, който направих за да се почерпим за мъника :) Утре може би ще споделя как го направих :)


0 comments:

Публикуване на коментар