Леща със шпецле


Това е нещо, което опитах за първи път още преди доста години когато за първи път идвах в Германия. Много ми беше вкусно. Става бързо и лесно и се приготвя от лещена яхнийка, която ви е останала от предния ден, а на следващия ден не ви се яде вече в този вид (всъщност изобщо не е задължително да е така, може да си се приготви лещата и специално за ястието, но по този начин с едно готвене и едно полу-готвене ( :D ) се сдобивате с две яденета. Няма да поствам рецептата с точни грамажи, но вие ще си прецените според останалата леща (или тази, която ще сготвите специално) колко шпецле да сварите според порциите, които желаете.

Вчера правих яхния от леща. Беше постна. А днес направихме тази вкусотия, която аз за жалост вече не мога да консумирам, защото на този етап са ми забранени всички варива.


Нуждаете се от сготвена леща. Сварявате шпецле според указанията в подсолена вода. Вече и у нас може да се намери винаги шпецле в Лидл. Преди се намираше само в баварската седмица, но отдавна забелязах, че са го оставили като постоянен продукт. Който не е опитвал - намира се при макаронените изделия.
Докато се варят слагате вътре при тях и няколко малки наденички/кренвиршчета. Гледайте да са качествени, защото иначе след варенето ще станат на каша и няма и да са вкусни.

Сервира се като се сипва малко шпецле, отгоре се залива с гъстата леща и се поставят нарязаните кренвирши.

Ако решите да си правите лещата специално за ястието можете да си сложите кренвиршчетата да се готвят в нея.

Ами това е! Лесно и много вкусно. Може да не ви изглежда много привлекателно като идея, но вярвайте ми... изключително вкусно е.
Аз днес дъвках само шпецле с кашкавал и преглъщах гладно гладно като гледах лещата :D Но това е положението, понякога нямаш избор и трябва да пазиш диета :D

Да ви е сладко!




Днес ходихме до една ферма тук, близо до Вайблинген. Аз съм малко по-добре вече и отидох с мама и Пасхалис. Взехме си хубави яйца, прясно мляко, кисело мляко за да си подквасим. И се порадвах на едни мънички теленца - сладурчета :) Облизаха ми и двете ръце аххаха. Беше освежаващо за мен, защото в последните няколко дни излизах само веднъж до лекарския кабинет. А и днес времето е чудесно.

Споделям малко снимки от там.







0 comments:

Публикуване на коментар