Ориз със спанак*


Вчера правих за първи път ориз със спанак. Беше ми много трудно да го опитам как е на вкус, признавам си! Просто не мога да понасям вкуса на зелениите. Но у дома много обичат и реших вместо редовната супичка да им го направя така.

Може да бъде сервирано като постно ястие ако няма към него яйце, затова съм го прибавила и към вегетариански и към постни.

По-редичко го направих и малко по-разварен оризеца защото у дома така го харесват, но не е нужно да го приготвяте по моят начин.
Днес в Билла имаше хубав спанак и взех един пакет, а се сдобих и с един пакет пресен лапад и пак си поръчаха да им сготвя така.
Накрая ще ви споделя и няколко снимчици от моренцето, защото вчера си направихме хубава разходка с приятелка.


Продукти: 300 г изчистен спанак, 1 ч.ч. ориз, 1 връзка зелен лук, сол на вкус, 1/2 ч.л. черен пипер, 1 ч.л. червен пипер, олио
по 1 яйце на човек за гарниране (може и без това)


Мазнината се загрява в тенджера с незалепващо дъно (ако нямате такава като мен после жална ви майка като дойде ред да миете :D Номер 1 в To do списъка е да се сдобия някога с една хубава тенджера, моите всички са обикновени емайлирани)
Зеленият лук и спанакът се измиват, почистват и се нарязват на по-едро. Задушават се за няколко минутки в олиото. Добавя се измитият ориз, подправките и 3 ч.ч. вода. Оставя се да къкри на много слаб котлон под похлупак до пълна готовност на ориза. Моите котлони са с 9 степени, аз готвих ориза на 2-3.

Може да добавите и 2 и 1/2 ч.ч. вода и ако се наложи да долеете още малко, но както казах у дома обичат да е малко по-редичко и аз сложих 3.

След това се сервира с по едно яйце на око отгоре. Или нарязан на ситно магданоз (примерно).
Изядоха всичко на обяд :D Моят мъж си сипал втори път. Аз като му сипах и излязах, защото имах среща с приятелка и той толкова му харесало, че си досипвал :D


Ето и обещаните снимчици от моренцето и парка:








0 comments:

Публикуване на коментар