Телешки кюфтета на фурна с пълнеж от авокадо


Имах едно меко авокадо и се чудих какво да го направя. Първоначално обмислях да си направя някаква салата, но понеже не са ми особено позволени в момента пресните зеленчуци бързо се отказах. И видях в пинтерест една идея за кюфтенца в които има по едно парче авокадо. Аз не обичам авокадото на парчета, усещането ми е все едно ям парче масло. И ми дойде идеята да го намачкам. Използвах 100% телешка кайма защото имах такава в момента, но можете да замените със смес или свинска.
Много вкусни се получиха кюфтенцата и си ги хапнах с най-голямо удоволствие.
Адаптирано от тук.


И да не забравя! Честита Баба Марта на всички! Бъдете много здрави и засмени!



Продукти: (за 4 броя): 250-300 г телешка кайма, 1 белтък, 2 с.л. галета, 1 ч.л. от любимата ви горчица, риган, сол на вкус, 5-6 сушени доматчета в зехтин - нарязани на ситно, 1 настъргана скилидка чесън.
за пълнежа: 1 авокадо - намачкано с малко сол


Всички продукти за кюфтетата се омесват добре.
Авокадото се намачква с малко сол.
Каймата се разделя на 4 части. От всяка топчица кайма се приплесква като палачинка и вътре се поставя 1/4 от намачканото авокадо. оформя се внимателно кюфтенце. Аз лично си помогнах с една мерителна чашка, като поставях "палачинката" от кайма вътре в нея, оставях си малко за капаче и поставях в средата авокадото. Много лесно се получи. Жалко, че не успях да заснема този процес. Бях цялата в кайма и нямаше кой да ми помогне в момента със снимките.

Загрява се тиган със съвсем мъничко мазнина, само леко се намазва. Фурната се загрява на 200 градуса.
Кюфтенцата се запечатват за по 1 минута от двете страни и се запичат за 15-20 минути до готовност.

Могат да се сервират с всичко, което пожелаете. Аз ги хапнах без гарнитура.



0 comments:

Публикуване на коментар