Бутер ябълкови розички


Това е една изключително елементарна рецепта за приготвяне и в същото време е много ефектна и чудесна за непредвидени гости ако имате извадено в хладилника бутер тесто. Беше доста известна из блоговете и в чужбина и тук съм ги виждала, но не бях се наемала да ги изпробвам. Преди два дни имахме гости и ги приготвих за тях.
Аз се възползвах от това видео.


Продукти: за 6-7 броя: 1 лист бутер тесто (400 г)
2 ябълки (най-добре е да бъдат червени за да бъде по-ефектно, но може и други), 3-4 с.л. мармалад от праскови и банани (или някакъв по избор), канела, пудра захар за поръсване, сокът от половин лимон


Бутер тестото се нарязва на 6-7 ленти - около 5 см ширина.
Ябълките се изчистват от семенниците и се нарязват на тънки ленти. Поставят се в купа с вода и сокът от лимона. Загряват се в микровълновата фурна за 3 минути на пълна мощност. Изваждат се и се подсушават.


Лентите от тестото се намазват с четка с мармалада в средата. От едната страна се нареждат със застъпване резенчета ябълка. Нека ябълките да стърчат малко над тестото. Поръсват се с канела и се захлупват с другата част на тестото.


Навиват се на ролце и се поставят във форма за мъфини. Аз лично използвах старата си тава за мъфини, която реших да не изхвърлям още, а да използвам при някакви такива случаи. Постлах квадратчета от хартия за печене и поставих под розичките.


Ако използвате силиконови формички не е нужно да се поставя хартия. Пекат се в предварително загрята фурна на 200-220 градуса за около 40 минути или докато тестото стане златисто на вид. След като се извадят от формичките се наръсват с пудра захар. Може и с канелена захар.



Аз пък напоследък го карам на печени ябълки(и тиква също) без нищо. Малко ми липсват всички неща, които можех да си хапвам преди и силно се надявам скоро отново да мога да ям по-разнообразна храна. Много е досадно да ти се налага да пазиш диета по здравословни причини, особено когато е толкова скучна. Сега най-силно в мислите ми са боб със зеле, булгур с домати и свежа салата :D
Днес даже правих боб с ориз, но за мен е мираж просто.

Ябълките си изпекох в торбичка за печене за половин час на 200 градуса. Не съм слагала никаква течност вътре, нито подправки или подсладители.


И да се похваля с новата си тавичка за мъфини! Скоро мисля да се възползвам от нея и да направя някакви кексчета. Не съм правила от много отдавна защото все не ми оставаше време да си купя нова. С керамично покритие е и силиконови дръжки, които се откопчават и могат да се свалят.



0 comments:

Публикуване на коментар