Постни банички с кисело зеле


Едно чудесно предложение за Бъдни вечер за всички любители на киселото зеле и по-специално на зелника.
Много съм благодарна на баба и мама, че ме научиха да точа и тегля и мога да се справям доста добре с това.

Рецептата за тестото е на Инчето. Нейните банички с праз може да видите тук. Мама сподели вчера като се чухме преди да седнем на трапезата, че и тя ги е направила, но не като мен, а така в оригинал с праз и моркови.
Тестото е разкошно. Баничките стават хрупкави(но не твърди) и топящи се в устата. Не бях правила банично тесто с царевично брашно. Получи се много добре. Работи се много лесно с тестото, разточва се лесно на много фин лист и не се къса. Имам само едно прокъсване за две дози тесто и то защото се беше залепил листа на място на което не бях поръсила брашно.

Можете да си ги спретнете както с постен пълнеж така и с нещо друго... със сирене примерно, с месо и т.н. Утре ще ви напиша и вариант с карамелизиран кромид лук.




Продукти (за 8 банички): за тестото: 1 ч.ч. брашно*, 1 ч.ч. фино царевично брашно (внимавайте да не вземете царевичен грис погрешка), 1/4 ч.ч. олио, 1/3 ч.ч. топла вода, 2 щипки сол
за пълнежа: 2 ч.ч. нарязано кисело зеле, олио
брашно за разточване


Зелето се задушава в малко олио до омекване.
Замесва се меко и нелепнещо тесто от продуктите. Завива се в свежо фолио и се оставя да почине половин час.
Разрязва се на 8 парчета и от всяко се разточва много тънка кора. Отгоре се разпределят по 2 с.л. от задушеното кисело зеле. Завива се руло и то се навива на охлювче, което леко се притиска с длан. Баничките се редят в постлана с хратия за печене тава и се пекат около 20-25 минути в предварително загрята на 200 градуса фурна. След като се извадят от фурната се завиват в кърпа.









* 1 ч.ч. = 250 мл



2 коментара:

  1. Чудесни стават тези банички!
    Честита Коледа, Гале :)

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошни са наистина, Дани! Много ми харесаха. Даже вчера като ходихме при баба и имаше останали три от Бъдни вечер и отмъкнах една въпреки, че по здравословни причини ми е забранено да ям такива неща. Но не устоях.
    Честита Коледа! Много здраве да те преследва :) И много вдъхновение, много радост, хубави емоции :)

    ОтговорИзтриване