Картофена крем супа с топено сирене


Ето ме! Не съм писала от 20-ти ноември. Първо не ми беше писателно, бях притеснена от предстоящото влизане в болница и предстоящата операция, след това няколко дни след като ме изписаха ми беше депресирано, но снимките се трупат и реших да започна да си ги вписвам отново от днес най-малкото за да се разсейвам с нещо. Започвам месеца с една топла и вкусна крем супичка, която ми стопли душата днес. Известно време трябва да съм на течно-кашава диета и повярвайте ми - ужасно е! Толкова съм гладна, по цяла нощ сънувам ребърцааа, пържолки, пици, торти... и телевизията и интернет не са с мен и постоянно показват някакви вкусотии. Да не говорим за страхотните блогърки и блогъри и кулинарната групичка във Фейсбук в която членувам. Направо фантазия!
В неделя си поръчахме храна за вкъщи защото ме болеше доста и не ми се готвеше, а трябваше да се яде все пак.
На половинката ми поръчах суши защото много обича, а аз си взех две крем супички със сирене от Хепи. И оттам днес реших да си направя подобна. Стана много вкусна макар, че нямах лук и я правих само с моркови и картофи.

Пожелавам на всички един страхотен декември, изпълнен с много хубави емоции, с много вкусотии напояващи домовете ви с аромати на празници. Аз тази година за първа година няма да успея с традиционните подаръци за приятелите ни (коледни сладкиши), но... какво да се прави... ще има и други Коледи, други години в които да ги правя. Oставям си идеите за другата Коледа. А за тази година може би към края на декември ще забъркам само една доза курабиедес. Колкото да имам поне някакви коледни сладки вкъщи.

Но стига съм бърборила. Сега покрай търкалянето ми по почти цял ден из леглото ще мога да споделя няколко рецептички, които забавих. Една много хубава тарта с круши, която правих за рождения ден на мама, сочен ябълков сладкиш по рецепта на моя приятелка, двойно шоколадов бананов кекс (кой ли ще се учуди тук с тия моите бананови страсти) и така :)


Продукти: 7 средни по големина картофа (мисля, че бяха около килограм, използвах червени картофи), 1 голям морков, 2 с.л. сушени зеленчуци (при липсата на лук вкъщи и съответно невъзможността ми точно сега да отида и да купя реших да сложа от сушените зеленчуци, които винаги слагам в супичките, в тях има и лук), 200 мл животинска сметана, 2 с.л. краве масло, 8 триъгълничена натурално топено сирене, сол на вкус, биволско (или по избор) саламурено сирене за сервиране.

Картофите и моркова се белят и нарязват на едри парчета, заливат се с вода, прибавят се малко сол и сушените зеленчуци и се варят до пълно сваряване. Супата се пасира с пасатор така направо в тенджерката. Налива се сметаната, прибавят се маслото и топеното сирене и се минава още 2-3 пъти с пасатора. Връща се на огъня и се оставя да поври още няколко минутки. Ако гъстотата не е желаната се добавя още малко водичка. Посолява се ако е необходимо. Сервира се поръсена с хубаво натрошено сирене.

Да ви е сладко и топло :)









0 comments:

Публикуване на коментар