Ананасов сиропиран сладкиш


У дома се хареса много. Даже моя мъж яде, а той както неведнъж съм споменавала не е особено голям почитател на сладките неща. Аз все още не съм го опитала защото съм на диета и ми е позволено да си хапна сладичко едва утре вечер. Искам да ви кажа, че е много трудно да устоиш на нещо толкова сочно.
Но явно съм възпитала някаква воля у себе си спрямо храната. Преди щеше да ми е доста по-трудно да устоя.
Хрумна ми да направя този сладкиш след като в килера открих една консерва с ананас на парченца в сироп. Адапритах една рацепта на Бон Апети за сладкиш с компот от праскови.


Продукти: за тестото: 4 големи яйца (размер Л бяха моите), 1 и 1/2 ч.ч. брашно (ако яйцата са размер М и 1 ч.ч. брашно е достатъчна), 1 ч.ч. кафява захар, 1 ванилия

за намазване на формата: 1 с.л. разтопено масло и половината плодове от една консерва с ананас на парченца. Другите плодове се изцеждат и подсушават върху домакинска хартия. Сиропът се отделя в чаша.

за крема: 200 мл сладкарска сметана, 200 г заквасена сметана, 1 ванилия, 2-3 с.л. (на вкус по скоро) пудра захар

за украса: 1 нектарина нарязана на резенчета и подсушените вече останали плодове от ананас.

Фурната се загрява на 180 градуса. Форма за торта 22 см се намазва добре с маслото и вътре се разпределят парченцата ананас равномерно.

Яйцата се разбиват със захарта до побеляване. Аз ги разбивах с тел, но може и с миксер. Добавят се ванилията и брашното. Тестото се изсипва върху плодовете и се пече до готовност. Около половин час или докато клечка забодена в средата излезне суха без полепнало тесто по нея.

Изпеченият сладкиш се надупчва с клечка за зъби на множество места и се сиропира с отделения сироп от ананасовата консерва. Изчаква се малко да поизстине и след това се обръща в десертна чиния.

Докато изстива напълно се приготвя крема. Заквасената сметана се разбива с ванилията и пудрата захар и се добавя след това подсладената сладкарска сметана. Бие се докато стане пухкава.

Изстиналият сладкиш се намазва с крема и се покрива с плодовете.






0 comments:

Публикуване на коментар