Яйца по панагюрски


Първо да си призная, че не съм особено голям почитател на яйцата. Примерно на Великден не изяждам дори едно. Хапвам рядко, когато явно организма ми си ги поиска. Предпочитам да са рохки. Ако не са... даже са ми леко неприятни. Не знам защо, но правя асоциация между жълтъка и консистенцията и усещането в устата на варен мозък, който аз не обичам.
Днес обаче за обяд правих яйца отново. (Мога да ги ям всеки ден само ако са на миш-маш).

Днес ми е белтъчен ден и вчера обмислях какво да си направя за обяд когато ще съм си сама вкъщи и се спрях на омлет, но точно преди да си легна много силно ми се приядоха яйца по Панагюрски. И така решението беше взето. Даже нямах търпение да стане обяд. И искам да ви кажа, че ги изядох с огромно удоволствие!

Яйца по панагюрски не съм правила от много години. Наистина много години... дори не мога да се сетя кога е било за последно.


Продукти: (за 1 порция) толкова яйца колкото ще хапвате, в моят случай са 3, 200 г (или повече) хубаво и гъсто кисело мляко, 2 скилидки чесън, парче сирене, сол, 1 с.л. масло, червен пипер.

В дълбока тенджерка се сипва вода и малко оцет и 1 ч.л. сол.

Киселото мляко се разбърква с малко сол и чесъна и се разпределя на дъното на дълбока чиния. Отгоре се натрошава малко сирене (количеството е по желание).


Яйцата се счупват в по една купичка за да е по-лесно след това да бъдат пуснати във водата. След като водата започне да ври с лъжица или черпаче се разбърква за да се получи нещо като водовъртеж и там се "пуска" яйцето. Вари се около 2-3 минути за да е рохко. След това се изважда с решетъчна лъжица върху домакинска хартия за да попие излишната вода. Аз лично ги правя едно по едно защото така ми е по-удобно, а и тенджерката ми не е много голяма и ще е по-скоро рисковано да не нараня варящото се яйце разбърквайки водата за следващо.

Яйцата се поставят върху млечно-сирената смес. В тиганче се запържва червения пипер с маслото. За съвсем кратичко защото пипера загаря много бързо и става горчив и неприятен. Може да запържите маслото, да сложите пипера и веднага да го свалите от огъня и така да разбъркате. Няма да има опасност да загори и да развали вкуса на ястието. Аз лично винаги така го правя когато правя заливката за яйца.

Поливате яйцата и сервирате. Може да поръсите с нарязан магданоз.



А ето в този клип можете да видите точно как се пошират яйцата (или как се правят забулени яйца по нашенски казано) ако не ви е станало ясно от описанието в рецептата.

0 comments:

Публикуване на коментар