Морковени сладки


Отдавна се опитвам да направя едни сладки, които опитах като бях дете. За съжаление тогава не ми е дошло на акъла да поискам рецептата от майката на тази приятелка у която ги опитах и сега години наред правя разни опити и не съм достигнала до този вкус от тогава. Ще продължавам, пък знае ли човек... някой ден може и да ги направя точно като онези.
Тези бисквитки не станаха такива, но са много вкусни. А и са много подходящи сега за постите защото са напълно постни.


Продукти: 1 пълна ч.ч. настъргани на ситно моркови* (При мен беше един голям морков, но не мога да кажа точно грамаж защото ми се развали везната), 1/2 ч.ч. светла кафява захар, кората от един голям портокал, 75 мл олио, около 2 ч.ч. брашно (или докато се получи леко твърдо тесто, гладко и приятно за разточване), 1/2 ч.л. сода

пудра захар за поръсване. Може и шоколад и да се потопят след като са готови в разтопен шоколад по избор. Аз реших проблема с украсата бързо като ги наръсих с пудра захар.

От всички продукти се омесва гладко и не много твърдо тесто. Разточва се на кора от около 5-7 мм. Изрязват се фигурки по желание и се нареждат в тавичка с застлана хартия за печене. Пекат се в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 15 минути. Понадуват се лекичко.
Оставят се да поизстинат съвсем леко и докато са все още топлички се наръсват с пудра захар. Или се оставят да изстинат и се потапят или "наръсват" с разтопен шоколад по избор.


* 1 ч.ч. = 250 мл

2 коментара:

  1. И това е много интресно, ще се закръгля, така ми се струва :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Аз затова съм си закръгленка, защото не мога да устоя на сладкото. А не мога да спра да го правя въпреки, че у дома много не ядат сладко. Просто го обичам и ми е единствения порок. Като не пуша и не пия какво ми остава освен едничките сладкиши :D
    Станаха много хубави сладките, но се надявам да достигна един ден до "онази" рецепта, която наподобява вкуса на сладките с които ме черпиха преди толкова много години. Бяха с повече моркови ми се струва. Ще продължа да търся.

    ОтговорИзтриване