Шоколадова торта за специален повод


Честит рожден ден на моята сесричка, да е жива и здрава! Макар и на 2200 км, аз направих тази тортичка вчера за да се почерпим вкъщи за нейно здраве.
Χρονια πολλα γλυκουλα! Να τα εκατοστήσεις!

Оригиналната рецепта е на вълшебницата Ина от Ossigeno. Винаги, когато се доверявам на нейните рецепти всичко е невероятно вкусно!
Моите промени са съвсем минимални, в ароматите и вида шоколад (използвах млечен с фъстъци защото имах точно 300 грама и исках да го изразходя. Тортата стана толкова ароматна на ром, фъстъци... направо нямам думи.
Все още не съм имала възможност да опитам цяло парче, защото съм на диета и ми е позволено да си хапна довечера, но хапнах от "манекенското парче" това, което чупнах с виличката. :D


Продукти: за блатовете: 2 яйца, 200 г кисело мляко, 1/4 ч.ч. олио, 1 и 1/4 ч.ч. захар (бяла или кафява по избор), 1 и 1/2 ч.ч. брашно, 6 с.л. с връхче качествено горчиво какао, 1 ч.л. сода, 1 ч.л. с връх бакпулвер, 1 ампулка есенция ром
за крема: 600 мл пряско мляко, 1 пак пудинг ванилия (ползвах на Йотис), 300 г млечен шоколад с парчета фъстъци, 120 г краве масло и 1/2 ч.ч. захар
за сиропа: 4 с.л. захар с връхче, 2 с.л. тъмно какао, 60 г масло, 3/4 ч.ч. вода


Яйцата се разбиват на гъст крем със захарта. Добавя се киселото мляко в което е "изгасена" содата, олиото, ампулата есенция. Сухите съставки се смесват и се объркват с другата смес.
Фурната се загрява на 180 градуса. Сместа е за два блата. Аз имам само една форма (използвах 22 см) и слагах пекарска хартия за да мога да я използвам веднага за следващия блат. Ако имате две форми още по-лесно. Пече се до готовност - около 20-25 минути. Клечка за зъби бодната в средата трябва да излезне суха, без полепнала смес.

Докато се пекат блатовете се приготвят крема и сиропа.
В 100 мл прясно мляко се разтваря пудинга. Към другото мляко се добавя захарта. Кипва се и се изсипва разтворения пудинг. Разбърква се добре докато се сгъсти и се прибавят маслото и шоколада. Бърка се докато сместа стане еднородна и шоколада и маслото се разтопят напълно. Оставя се встрани да изстине като от време на време се разбърква енергично за да не се получи коричка.

За сиропа се кипват всички продукти, оставят се да покипят 5-10 минути. Оставя се да изстине.

Първия блат се слага във формата за торта/или ринг/, сиропира се с половината сироп. изсипва се 1/2 от крема. Поставя се втория блат. Аз го сиропирам и от двете страни. Изсипва се и другият крем и се оставя за една нощ в хладилника да стегне.


*Не ми се наложи да оставям крем за отстрани защото изпечени блатовете ми бяха малко по-малки от формата и крема си попадна сам отстрани на блатовете. Не съм украсявала защото реших, че си изглежда достатъчно добре с фъстъците от шоколада. Може да украсите тортата както решите за добре.
** 1 ч.ч. = 240 мл













0 comments:

Публикуване на коментар