Крем със заквасена сметана и горски плодове

Още като видях това ягодово парфе от блога на Ина си заплюх средния пласт крем :D
И ето, че дойде ред да направя подобие на него. Много ми хареса идеята да се сервира крема в чашки за кафе и се възползвах. Благодаря!
Кремчето стана много леко, аз използвах ягоди, малини и къпини. Имах останали торбички във фризера и трябваше да бъдат оползотворени. Защото все пак прекрасното време настъпва с пълна сила и ще чакаме ново зареждане за зимата, нали така? :)



Ето и рецептата:

200 г заквасена сметана (аз използвах една много хубава руска сметана, напоследък много съм се зарибила по заквасените сметани от Берьозка, доста по различни са като усещане от нашите. Някак по копринени ако мога така да се изразя), 200 мл плодово пюре от горски плодове изчистено от семките (у дома не са препоръчителни затова реших да претрия плодовете през цедка за да нямаме после неприятни случки), 1 пак. желатин (10 г), 100 мл вода, 2 пак. ванилена захар, захар на вкус. Аз сложих 9 с.л. захар както е в рецептата, но на мен лично ми стана с една идея по сладко.

Желатина се накисва в 100 мл вода и се оставя да набъбне. След това се разтваря на водна баня и се оставя настрана леко да позастине. През това време се разбиват плодовете на пюре (замразени ягоди, къпини и малини) и се претрива през цедка. Разбърква се сметаната със захарта и ванилията, прибавя се пюрето от плодове и поизстиналия желатин. Разбива се добре и се насипва в чашки.

Сервира се с пресни плодове.



Много вкусен крем, аз вече ометох 2 чашки :) А го направих вчера в късния следобяд :)

0 comments:

Публикуване на коментар