Питки на Карина


Преди няколко дни моята приятелка Цвети ми сподели за тези питки. Тя си ме знае какъв ценител съм на тестените изделия и да си призная веднага щом прочетох рецептата се впрегнах да ги правя и у дома всички останаха очаровани от тях. Със сигурност ще ги приготвям още много пъти. Най-хубавото е, че тази рецепта дава много възможности да се експериментира с вкуса като се изпробва с нови подправки. Чудесна е!

Продукти: 500 г брашно, 250 г топла вода, 2 с.л. мед (аз лично ги сложих с доста голямо връхче :) защото нямах разтопен мед, беше ми се захаросал вече), 1 пак. суха мая (7 г). 3 с.л. олио, 2 ч.л. сол

за ароматното олио: 100 мл олио, 1 с.л. червен пипер, риган, босилек и 2 скилидки чесън нарязани на дребничко

Водата, меда и маята се смесват и се оставят 10 минути. Замесва се гладко и еластично тесто. Поставя се в намаслен съд и се оставя да втаса. тестото се разделя на малки топчици (16 на брой) от които се правят фитилчета и се връзват на възелчета. нареждат се върху пекарска хартия и се пекат до зачервяване. Още горещи се намазват с ароматното олио. Аз го приготвих още след като замесих тестото за да може олиото да попие ароматите.

източник на прекрасната рецепта може да видите тук, процесите ги има описани със снимки

0 comments:

Публикуване на коментар